Friday, May 06, 2022

Kanonsamling

Fortsatt jobba på under dagen. Dock inte blivit någon film idag, det har inte hunnits med. Har istället haft vin- och musikkväll. Kom på att jag skulle lyssna igenom gamla samlingsskivan Svensk Indie 1988-2006 - En Kärleks Historia. Jävla kanonsamling om jag får säga det själv. Mycket glad över att den finns i skivhyllan.

Skönt att det är ledigt och helg ett par dagar nu. Känns välbehövligt att bara få göra vad som faller mig in ett tag.

Har förresten börjat fundera så smått på låtar till årets summer party-spellista. Är ju inte jättelänge kvar nu innan den ska börja sättas ihop. Den trettonde i ordningen om jag inte misstar mig. Det hade jag kanske inte riktigt tänkt mig eller trott när jag i början av sommaren 2010 fick för mig att sätta ihop en spellista inför midsommar. Men de är en rolig tradition, och lite en tävling mot sig själv att hela tiden försöka göra årets lista lite, lite bättre än förra årets. Och när man tittar bakåt på tidigare listor blir det ju också som en dokumentation över hur smak och hur man "bygger" listan utvecklats över åren. Ska när det är dags bli kul att se hur årets lista blir.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home