Sunday, May 01, 2022

Lite ovanligare

Inte riktigt en vanlig söndag. Eftersom mor och far varit och hälsat på min syster över helgen blev det ingen söndagsmiddag hos dem den här veckan. I ärlighetens namn var et lite skönt. Det är trevligt att gå dit och äta och slippa både matlagning och disk och så, men oj vad mycket mer tid man tycker man får de gånger det av eller annat skäl inte blir av. Har fyllt det tiden med att läsa och bara ta det lugnt. Har rätt få lästa böcker såhär långt det här året. Det har varit för mycket annat som krävt tid och uppmärksamhet (mest jobbet), och det har varit en del böcker som även om de varit bra har gått lite långsamt att läsa. Det kan ju variera från bok till bok hur lång tid det tar att läsa en sida. Ibland för att storleken på texten varierar och det i vissa böcker helt enkelt är mer text per sida, någon gång för att språket och själva tempot i texten är långsammare. Men lär nog öka takten på läsningen när juninumret av tidningen är färdigt och man får lite sommarledigt. Då har man ju mer tid att bara plöja på så att säga.

Första maj har det varit också. Firade med en öl och popcorn när jag bläddrade igenom dagens tidning. Och givetvis som alltid med att lyssna på Sången om Stalin och ha på mig Che Guevara-tröjan. Det har ju hängt i sedan jag bodde i Hultsfred. Hultsfred ändå, det var en förjäkla rolig tid. Kan undras vad alla därifrån pysslar med nuförtin, både yrkesmässigt och privat. Tror ingen, inklusive mig själv, skulle ha trott att jag skulle göra vad jag gör numer, och jag har nog inte varit den som tagit den krokigaste vägen. Vågar dock gissa att det är fler än en som vid det här laget lagt sig till med familj. Fast det kan man ju bara spekulera om. Hur hamnade jag här? Var det inte första maj jag pratade om?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home