Thursday, July 28, 2022

Plockning

Var uppe i farmors lägenhet en sväng idag. Plockade ihop det jag hade kvar där uppe, och passade på att kika runt lite i lugn och ro om det var något mer jag ville ha. Hittade två små glas av den typ jag brukar dricka punsch ur på puben, två glastallrikar vi brukade äta dessert från på middagarna hos farmor när jag var liten. De fick följa med. Sedan finns det såklart en hel del fina grejer, men även om säg exempelvis en kanna är fin eller väcker minnen så är det ju inget jag använder eller för den delen just har plats för. Då är det nog bättre att den säljs till någon som skulle uppskatta den mer än att den bara står i ett skåp. Undantaget såklart om det hade varit någon riktig släktklenod eller så.

Har för övrigt konstaterat att jag nog behöver skaffa en skänkskåp eller sideboard eller så för att få in serviser och jox någonstans. För de skåp jag har är rätt fulla, och jag har fortfarande rätt mycket som behöver göras av någonstans.

Har hur som helst börjat gå igenom farmors pärmar med kakrecept under kvällen. Har hittat de två recept jag helst ville ha, men ska titta igenom resten också och se om jag hittar någon nostalgikaka man vill ha receptet till.

Tog lite längre tid och blev lite mer arbetsamt än jag hade tänkt uppe hos farmor. Servisen visade sig ta större plats än jag trodde, så fick åka iväg för att hämta fler flyttkartonger, och mitt i allt hittade jag 1,5 skåp vi hade missat att tömma. Massa tomtar och julgrejer. Så det var bara att ta tag i. Hade trott jag skulle ha kanske två kartonger med mig därifrån, det blev fem (fast då hade jag lagt ner pärmarna i en kartong, det hade jag inte tänkt från början). Det stora serveringsfatet var liksom så stort att bara det tog upp nästan hela botten på en flyttlåda. Så ja, det blev en del att bära. Tur att jag hade bil. Fast givetvis glömde jag en låda som jag fick åka tillbaka och hämta i efterhand. Sånt är livet.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home