Sunday, March 05, 2023

Inte den här gången heller

Ett besök hos föräldrarna. Sa hej till syster och svåger som varit där över helgen. En sväng till Ica för att köpa tvål. Mästarnas mästare. En öl. På många sätt en rätt vanlig söndag. På andra lite smått omtumlande.

Fick nämligen veta idag att det inte blir något mer med tjejen jag var på dejt med i veckan. Tråkigt såklart. Vi hade trevligt, hon var jättehärlig och för att vara helt ärlig checkade hon i rätt många av boxarna för vad jag letar efter. Men jag fick en bra förklaring till varför som hon har mitt fulla stöd i. Av respekt för henne ska jag inte gå in på detaljer, de stannar mellan oss, men i slutet av dagen var det inget jag hade kunnat göra annorlunda. Och jag är väldigt glad att hon berättade det istället för att som så många andra i dagens läge bara försvinna bort i en ghostning. Textraden "du är min hjälte för du vågar vara rak" har skrivits av en anledning. Ett rakt besked svider, men man slipper gå runt i någon sorts du kanske var på Holmön-dimma av osäkerhet och undran. Bättre då att dra av plåstret, för att använda en klyscha.
Jaja, sånt är livet. Jag önskar henne allt gott, och är glad att jag fick chansen att lära känna henne. Det var kul så länge det varade.

Fast får medge att det inte kändes superinspirerande att gå ner och träffa familjen efter det beskedet. Ville nog egentligen mest bli lite full och lyssna på BD. Som man ju gör vid sådana tillfällen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home