Sunday, February 26, 2023

Pantproblem

Lugn och normal söndag. Kom mig för att panta backen med tomma julmustflaskor som stått i köket sedan i julas. Visade sig såklart att maskinen för att panta backar på willys var förseglad och inte längre gick att använda. När jag upptäckte det hade jag såklart redan hunnit stoppa i den lösa flaska jag också hade, så fick ut ett pantkvitto på hela 90 öre. Det skulle ju nästan kännas pinsamt att lösa in. Fick åka till Pekås istället. Där gick det fint. Så får väl gå dit och köpa en tidning eller något nån dag så jag kan använda de 34 kronorna jag fick för backen.

Nåväl, suttit och tittat på film under kvällen. Utmärkt promenadväder på eftermiddagen. Tror jag ska dammsuga någon dag till veckan. Är väl ungefär vad jag har att säga.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home