Wednesday, July 12, 2023

Olika perspektiv

Riktigt regndag idag. Det har jag inget emot. Lite mysigt rentav. Så det blev en dag i soffhörnet med Hasse Ekman-boken och en liten punsch. Ganska jättetrevligt skulle jag vilja påstå. Märker att jag och författaren av Hasse Ekman-boken inte har riktigt samma syn på ett par av hans filmer. Lyfter fram lite olika bitar som centrala i dem, gör olika tolkningar. Men det ser jag inte som en nackdel, tvärtom är det snarare intressant med olika perspektiv på ett verk. Näst på tur står kapitlen om två av mina absoluta favoriter i Hasses produktion, så det ska bli spännande att se hur "oense" vi är där.

Passade på att titta på Ägget är löst nu ikväll. Har faktiskt inte sett den förut. Den var ju lite absurd får man säga. Ganska bra, om än kanske något oklar story. Sevärd.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home