Saturday, July 01, 2023

Slöardag, som det blir

Var ute och drack några öl med en kompis igår. Det var kul. Mycket folk på puben. Idag har jag varit rätt trött och seg. Mest kanske för att jag satt uppe och scrollade på telefonen är jag kom hem och inte gick och lade mig förrän en hyfsat bit efter fyra. Som en lite oväntad dagen efter-effekt blev jag attackskitnödig när jag var ungefär halvvägs på dagens promenad. Så resterande bit av promenaden gick ganska raskt om man säger så.

Har alltså blivit en slöardag idag. Kollat på en dålig film och gjort inget särskilt. Som det tenderar bli dagen efter en utgång. Så skönt att ha semester och inte behöva vara i form för att jobba på måndag. Eller att för den skull känna att man vaskat en ledig dag med att vara trött, för det återstår ju ett helt gäng lediga veckor.

Fick en idé till en ny novell under eftermiddagen. Får se vad det kan bli av det.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home