Monday, April 22, 2024

Drar igång tidigare än väntat

Förhållandevis lugn dag. Skönt och välförtjänt nog. Det svarta hålet av arbete som jag trodde skulle ta vid först nästa vecka visar sig dock köra igång redan den här veckan. Möte på kontoret imorgon. Sedan måste jag iväg på en grej på torsdag. Hade hoppats det inte skulle bli sådana grejer den här veckan, att det mest skulle vara webbpubliceringar och dylikt som stod på schemat. Men det är väl vad det är. Helgen blir ett lufthål.

Men Volden klar alltså. Det var lite oväntat. Men känns som en bra värvning. Kan han hålla samma klass som senast han var här kommer vi inte behöva oroa oss för målvaktsposten. I alla fall inte de matcher han står. Känns fortfarande en smula osäkert med Jonsson som backup, men hoppas han kan ta kliv och utmana på allvar. För jag tror att vi behöver ha ett vasst par för att det ska hålla hela säsongen.

Enligt lokaltidningen är även en kille som vräkt in poäng i ettan på väg in (ber om ursäkt för att jag inte minns hans namn, hemskt arrogant av mig). Känns som en intressant värvning om det stämmer. Poängkungar underifrån är alltid en smula chansartat och det är långt ifrån alltid de fortsätter producera när de kommer upp en nivå och antagligen får en annan roll än tidigare, men som det heter på hockeyspråk finns en rejäl uppsida de gånger de klarar att ta klivet. Nu återstår såklart att se om uppgifterna stämmer, men gör de det ska det bli spännande att se vad han kan uträtta i poängväg nästa säsong.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home