Thursday, April 18, 2024

Veckans sista reportage

Var iväg på jobb på eftermiddagen. Dessförinnan hade jag kommit mig för att knalla ner till urmakaren med en klocka som behövde nytt armband och en rengöring. Skulle ta en halvtimme, men eftersom jag hade ett reportage att göra får jag gå och hämta den imorgon. Trodde faktiskt först att den skulle behöva en lite större översyn då det är en klocka jag fick med mig när vi röjde efter farmor och den sannolikt legat oanvänd i ganska många år, men det visade sig när jag testade att vrida upp den att den gick så det var ju bra. Inte helt säkert vem som haft den från början men farsan fick ett vagt minne av att det kan ha varit hans farfars när han fick se bild på den. Så antingen det eller min farfar med tanke på dess troliga ålder och varifrån den kommer. Är hur som helst inget fancy, men eftersom den uppenbarligen går tänker jag att den kan vara kul att kunna använda.

Imorgon ser jag inte ut att ha särskilt mycket jobb. Men eftersom allt nu är lämnat till tidningen är det nog inte alldeles otänkbart att det kan bli en deadlinepunsch framåt kvällningen. Om jag nu inte lyckas gå och bli sjuk igen som senast det var läge för deadlinepunsch. Men det får vi väl hoppas att jag slipper.

Ser att det tydligen snöar igen. Alltid retar det väl någon.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home