Semestern är här
Så är semestern här, tralalalala. Traditionen säger givetvis att jag borde gå ner och dricka en vårens sista deadlinepunsch kvällen till ära, men nu råkar det vara bestämt så att jag och en kompis ska ta några glas imorgon så då får det blir så istället. Så skönt med lite ledighet. Nu ska jag varken läsa jobbmejl eller skriva en rad jag inte själv väljer att skriva förrän i början av augusti. Ack, du ljuva frihet.
Lön har jag fått också, bara en sån sak. Visserligen för februari, men ändå.
Har väl annars varit en tämligen lugn sista dag före semestern. Ganska varm dag, och imorgon ska det tydligen bli ännu varmare. Strax över 30 sägs det. Inget favoritväder för egen del, men man kan ju inte göra mycket åt det. Och det är lite som med tidiga morgnar att det är mer plågsamt inför än när man väl är i det. Ordentligt med vatten, rätt kläder och att inte anstränga sig för mycket just den stund det är som varmast så ska det inte vara några problem alls. Man får vara glad att det i alla fall inte blir franska temperaturer med typ 40 flera dagar i rad.
Satte mig på balkongen en stund på kvällen. Ett glas vin och kvällstidningen. Även om jag inte är överdrivet förtjust i värme måste jag medge att den här sortens ljumna kvällar när man kan sitta där ute så länge man vill utan att behöva gå in för att det blir kyligt faktiskt har något. Alla årstider har sin charm, sina fördelar och sina nackdelar, och de kvällarna är en stor del av sommarens charm och fördelar.
Det kändes långt bort i januari när man började igen efter julledigheten, när man en snöig dag masade sig iväg för att bevista invigningen av en förskola, men nu är semestern här. Underbart.

0 Comments:
Post a Comment
<< Home