Tuesday, March 20, 2007

Fastnade framför TVn

Fastande lite framför mitt i naturen förut. Det var rätt intressant och jag lärde mej att ett litet djur som heter björndjuret överlever extremt låga temperaturer (alltås det överlever -273 grader celsius, absoluta nollpunkten), exakt hur det gick till minns jag inte men det var något med att vattnet i kroppen blev till socker eller nått i den stilen.
Det fick mej att fundera på vad som skulle hända om någon forskare som håller på med DNA och genomodifikation och sånt lyckades få in den egenskapen hos människor. Man skulle ju kunna tänka sej att det vore praktiskt på så sätt att man helt plötsligt slapp tjocka och tunga vinterkläder och att det skulel bli billigare att bygga hus eftersom dom troligtvis inte skulle behöva lika mycket isolering mot kyla. Så nog skulle det finnas mycket fördelarmed att ha sån förmåga.
Sen är jag nog i grunden rätt skeptisk till att man ska hålla på att mixtra med sånt och förska skapa "supermänniskor" och så vidare. Men att det vore coolt att kunna överleva hur låga tmeperaturer som helst och så vidare kan jag inte förneka (troligvis skulle det kunna ha en del samhällsnytta också men det orkar jag inte gå in på).

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

du glömmer växthuseffekten...det blir varmare vettu, så...

12:23 AM  

Post a Comment

<< Home