Thursday, July 03, 2008

Fånig ceremoni på X2000

När jag satt på tåget mellan Nässjö och Mjölby förut satt dte massa folk från Adolf Fredriks Gosskör i samma vagn. Sen kom dom på att d0m skulle ha någon sjukt fånig ceremoni där dom äldre i kören skulel lämna vidare "den heliga graal" till någon av dom yngre. Dom liksom spelade liet dramatisk musik och den av körmedlemmarna som ledde det hela pratade väldigt högtidligt (ellar ja, han försökte i alla fall) och sa saker som "innehavaren av den heliga graal svarar endast inför gud" och "graalens silverstrålar ska lysa över denna kör" och andra corny saker.
Detta spektakel utspelade sej alltså i mittgången i tågvagnen, ett inte helt lyckat val av plats i och med att dom utgjorde en propp och det var absolut omöjligt för övriga resenärer att ta sej förbi. Jag hatade dom lite men samtidigt hade jag rätt svårt att hålla mej för skratt när dom höll på med sin fåniga ritual. Överspända pubertetsyngel minns jag att jag tänkte (och jo, jag kände mej rätt gammal när jag kom på mej själv med att tänka det).

0 Comments:

Post a Comment

<< Home