Sunday, March 14, 2010

Dum placering

Den rosa pilen visar gångriktning när man går in i butiken, det röda krysset visar var korgarna står


När jag var på ica förut (för att återknyta lite till det förra inlägget) slog det mej att den affären måste ha den sämsta placeringen på varukorgar i världen. Man passerar dom liksom inte ens på vägen in i butiken. När man kliver in genom entrén är grinden eller vad man ska kalla det in till själva butiken rakt fram, helt naturligt precis dit man går när man kommer in. Men varukorgarna står inte där, men eftersom man inte ser dom när man går in genom entrén antar man naturligtvis att korgarna ska stå lägligt placerade precis innanför nämnda grind. Där står dom inte heller. För att komma åt korgarna måste man istället svänga rakt åt vänster när man kliver in genom entrén och runda ett hörn för att få syn på korgarna. Sedan kan man vända igen och gå in genom grindarna till butiken. Ni kan ju se på skissen ovan.
Fruktansvärt dumt system och en av anledningarna till att jag i princip aldrig handlar i den butiken. Nu var det inget problem idag eftersom jag bara skulle ha aftonbladet men det har hänt andra gånger att jag inte hittat korgarna och istället fått försöka balansera mina varor i händerna. Mycket ogenomtänkt placering måste jag säga.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home