Tuesday, March 16, 2010

Får inte riktigt ihop det

När jag nog slog på datorn möttes jag av nyheten att Putte bokat Skinny Puppy av alla band. Och min första känsla är varför då? Är det mer något Arvika skulle boka? Alltså missförstå mej rätt, även om det är musik jag personligen inte alls lyssnar på tror jag säkert det kan få iväg ett par biljetter extra men jag får ändå liksom inte riktigt ihop det. Jag menar åker den publiken verkligen på Putte? I min värld känns det inte riktigt så men jag kan ju ha fel. Om jag ska verka lite gnällig också så hade jag nog faktiskt hellre sett något annat kanadensiskt, någon av syskonen Waiwright exempelvis (fatta hur fint det hade varit), eller Tegan & Sara, eller Feist, eller varför inte Arcade Fire (så hade vi kunnat få höra covern av Poupée de cire, poupée de son).
Fast nu tycker jag verkligen det är dags att landa någon hyggligt stor popakt. I stort sett alla utom vi som lyssnar på indie och pop har fått något hyfsat stort nu (The Hives i all ära men pop är dom ju inte), så det vore inte mer än rätt om vi också fick något. Sen finns det i och för sej massa mindre popgrejer som är jäkligt bra men eftersom alla andra får något stort vill vi också ha det, vi har bara för väna och försiktiga för att hålla på och skrika om det.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home