Monday, March 15, 2010

Inte så smidigt

Var lite förutseende och beställde tågbiljetter till påsk häromdan. Det blev inte svinbilligt men å andra sidan var jag tillräckligt förutseende för att kunna köpa första klass till samma priset som vanliga andraklassbiljetter och dte får man ju vara nöjd med. Hur som helst, kilade in på centralen för att hämta ut biljetterna, skulle vara lite smidigt att passa på när jag ändå var där för att byta buss tänkte jag. Smidigt blev det inte riktigt. När jag hade knappat in mitt beställningsnummer och biljetterna skulle skrivas ut gick den jäkla biljettautomaten sönder. Oerhört tröttsamt, speciellt med tanke på att det stod folk bakom mej och väntade på sin tur. Men men, gick hur som helst in på resebutiken på centralen för att hämta ut biljetterna den vägen och tala om att maskinen gått sönder och så. Men då visade det sej att eftersom maskinen börjat skriva ut biljetterna innan den säckade ihop stod biljetterna som redan utskrivna i deras datorer. Men efter att personalen varit ute för att se om dom kunde få igång maskinen (det kunde dom inte) slutade det med att jag gick därifrån med en vanlig biljett för lite drygt havla resan (den lyckades dom pilla ut ur maskinen, den var utskriven men hade typ fastnat eller nåt) och ett papper med en stämpel och en underskrift på som kommer gälla som biljett för andra halvan. Så snabbt och smidigt gick det väl inte riktigt.
Men det löste sej ju i alla fall och det är ju huvudsaken. Och så får man väl säga att det var tur att det inte hände när man typ hade lite bråttom och skulle hämta ut biljetten precis innan tåget skulle gå, då hade det varit jävligt drygt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home