Tuesday, June 28, 2011

Inte så ergonomiskt

Stolen och skrivbordet som står här är inte helt toppen. Stolen är ganska hård och obekväm, och har dessutom relativt liten sits vilket naturligtvis påverkar sittställningen en aning. Till råga på allt är ryggstödet även väldigt hårt, ganska kantigt och ganska rakt vilket gör att det inte blir särskilt skönt att luta sej bakåt. Skrivbordet i sin tur är lite för lågt i förhållande till stolen (särskilt när man som jag använder en laptop), vilket leder till att man ganska snabbt blir trött i ryggen. Det i kombination med att stolen är sådan att man inte kan hasa ner och luta sej bakåt mot ryggstödet gör att ryggen blir rätt plågsam efter en stund. Var för sej är stolen och skrivbordet egentligen inga problem, men kombinationen leder till att ergonomin blir minst sagt lidande. Borde nog egentligen säga åt morsan och farsan att skaffa en ny stol. Fast jag vill minnas att jag påtalat det förut utan resultat, så jag vet inte om det är någon större idé.

På tal om något helt annat ska jag gå och lägga mej nu. Imorrn vet jag inte alls vad som händer. Men gissningsvis kommer det inte hända mycket alls.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home