Friday, October 19, 2012

Läste ut

Läste ut boken jag hållit på med de senaste dagarna idag. Den var bra. Utöver det kan jag inte påstå att det hänt något spektakulärt direkt. Dock noterade jag en tant som betedde sig tveksamt när jag var på netto förut. Hon ställde sig vid stället för dagstidningar och läste i alla tre titlar (Aftonbladet, Expressen, Kvällsposten) som fanns att välja på. Det var inget snabbt genombläddrande för att bestämma vilken hon skulle ha, utan hon studerade omslagen, hittade någon rubrik som tycktes intressera henne och bläddrade fram artikeln i fråga för att sedan läsa den grundligt innan hon ställde tillbaka tidningen. Jag vet att det är en löjlig sak att störa sig på och att man framstår som en grinig gnällgubbe om man anmärker på det, men jag kan ändå inte undgå att störa mig på sånt. Ser man något på förstasidan som intresserar en såpass att man bara måste läsa det tycker jag gott att man kan köpa tidningen i fråga, en kvällstidning kostar ju inte många kronor. Men det som mest stör mig är nog att hon gjorde det så ogenerat.

Nåväl, nu ska jag surfa in på hockeyförbundets liverapportering och se hur det går i säsongens första derby.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home