Monday, December 31, 2012

Årets sista, dags för statistik

Klockan börjar dra iväg och tidpunkten då jag ska åka iväg till fest hos min vän Nilsson i Degerfors (som vanlig på nyårs alltså) börjar närma sig. Men innan det ska jag naturlgitvis skriva det lika traditionsenliga sista bloggonlägget för året, det stora staistik inlägget.

Jag har under året skrivit 1520 inlägg, vilekt ger att det totala antalet inlägg i bloggen är 11432. 1520 är 452 färre inlägg än förra året. Det ger också ett snitt på 4,15 inlägg om dagen, vilket är 1,25 inlägg färre i snitt per dag än förra året. Jag har alltså bloggat betydligt mindre i år än tidigare, något som också var en tanke när året började även om det tog ett tag innan inläggsfrekvensen började sjunka märkbart.

Det här är alltså 2012 års sista inlägg, och med det önskar jag ett gott nytt år och avslutar med ngåra ord från den amerikanske sekelsifktesfilosofen Peirce:

”Mina damer och herrar! Tankar som de här kan tillgodogöras blott i sakta mak. Men när ni i framtiden tänker tillbaka på allt som jag här sagt, så kommer ni att finna – därom är jag övertygad – att de sju timmar ni ägnat åt att lyssna till de här idéerna inte har varit alldeles bortkastade”

0 Comments:

Post a Comment

<< Home