Saturday, December 29, 2012

Onödigt spännande seger

Bofors - Oskarshamn 4-2 (1-0, 2-0, 1-2)

Skönt med seger, men det blev lite onödigt jämnt på slutet. Bofors ledde med 3-0 med 3-4 minuter kvar att spela, då plockar Oskarshamn ut målvakten och lyckas få in både 3-1 och 3-2 innan Cale Berglund avgör i öppen kasse. Mest trist att Gistedt inte fick hålla nollan, det tycker jag allt att han kunde ha varit värd. Men seger som sagt, det är ju huvudsaken. Synd bara att Södertälje vann också, hade de fått stryk hade avståndet ner till strecket vuxit och det är ju alltid välkommet. Speciellt nu när det kommer två riktigt mariga bortmatcher direkt veckan efter nyår. Är sex poängs skillnad så ett par förluster där kan vara väldigt kostsamma om det vill sig illa. Men vi får hoppas att det inte alls går illa utan att det istället går väldans bra.

Mest anmärkningsvärt med dagens match är ananrs att jag tyckte domarn var helt ok. Det händer rätt sällan. Känns dock som att det var rätt bra att det hände just idag, med tanke på att jag precis varit förkyld hade det nog iete varit särskilt toppen för halsen att skrika en massa (vilket man ju lätt gör när domarn är kass).

Och naturligtvis var modellflygklubben där och hade uppvisning idag. Trots att jag bara ser ett fåtal matcher per säsong lyckas jag alltid pricka in när den där jäkla modellflygklubben är där.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home