Saturday, December 29, 2012

Den här fredagen i sammandrag

Igår vid ungefär den här tiden fick jag ett infall och gick ut och tittade på stjärnorna i kikare. Det ska jag inte göra denna kväll, för nu är det molnigt. Men det var en trevlig liten stund med kikaren ute på trappen igår kväll. Man såg rätt mycket som man inte ser med blotta ögat, och då använde jag ändå bara morsans och farsans lilla kikare. Hade jag använt den stora kikaren hade jag antagligen sett ännu lite mer. I och med att det var fullmåne var även månen intressant att titta på, såg ganska mycket mer på den också än vad man gör med ögat.

Den fredag som gått sedan dess har i huvudsak varit ganska lugn. Tog en tur upp på stan för att handla drycker till nyår. Var mer folk än jag hade trott på systemet faktiskt, men ändå långt ifrån så mycket att man var tvungen att tokträngas. Kom därifrån med några öl, en halvflaska rödvin (till maten) och lite mousserande. Ungefär som väntat alltså. Kilade in på Spelkulan och köpte en tidning på hemvägen, slogs då av hur fantastiskt trevlig personalen där var. Tog sig tid att önska alla kunder en god fortsättning, och fick det att låta såväl ärligt som hjärtligt. Butiker med trevlig personal bör premieras. Har även pysslat lite med årsbästalistan och nyårsskivan under dagen. De börjar arta sig kan man säga, förhoppningsvis är jag klar med åtminstone årsbästalistan imorgon. Kommer för övrigt antagligen inte göra något fysiskt ex av nyårsskivan och ta med till festen på måndag. Hinner inte riktigt fixa omslag och han vi ska vara hos har ändå ingen cd-spelare, så det blir att spela nyårsskivan som Spotifylista där och så bränner jag ett fysiskt ex åt mig själv istället.

Tittade på På Spåret under kvällen. Relativt svår omgång idag tycker jag. Landade på 30 poäng till slut (och slog därmed båda lagen) vilket man får vara nöjd med, men det var på håret. Hade jag inte lyckats ta sista resa på 10 poängsnivån hade jag antagligen fått betydligt lägre poäng. Sedan spelade jag och farsan en omgågn TP. Vann där också. Bra kväll för frågesport med andra ord. För övrigt är jag obesegrad på det nya TP som införskaffades förra julen, har vunnit varje gång vi spelat. Osäker på om det innebär att det är jag som är bra eller resten av familjen som är sådär dock.

Hur som helst, imorgon blir dte en fullspäckad dag. Första ska vi äta hos farmor, och sen blir det hockey. Kan eventuellt bli lite småstessigt där, men det ska nog lösa sig det också i så fall.

Nu ska jag gå och lägga mig, och som vanligt hoppas vi att snuvan är borta imorgon och att jag är helt återställd från min lilla mellandagsförkylning.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home