Wednesday, January 23, 2013

Ändå en framgång

Ni vet det där jobbet jag var på intervju för förra veckan? Det blev inget. Fick besked idag att de valt att gå vidare med, som det heter, andra sökande. Trist? Lite smått, men inte heller någon enorm besvikelse. Det är ju lite vad man får räkna med helt enkelt. Och ska man sätta det lite i perspektiv är det en framgång bara att jag blev kallad på intervju. Vanligtvis när man söker ett jobb skickar man en ansökan och några veckor (eller i ett fall åtta månader) senare får man ett nej tack-mail i standardutförande. Så även om just det här jobbet inte blev något känner jag mig mest peppad av att jag fick komma på intervju, det blir liksom ett bevis för att jag är (och det jag gjort) är intressant, att det finns kvaliteter i mitt cv och hur jag (åtminstone i det här fallet) presenterade mig själv i det personliga brevet. Det ger förnyad energi till det fortsatta jobbsökandet.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home