Saturday, January 05, 2013

Dagen närmar sig sitt slut

Börjar nog kanske bli dags att göra sig klar för sängen. Mest eftersom jag inte har så värst mycket annat att göra.

Ska man se lite på den här dagen i backspegeln kan, återigen, konstatera att det finns stora vinster i att hålla huvudet kallt och att fokusera på att lösa problem istället fär att älta hur jobbigt problemet är. Något som jag dessbättre är ganska bra på om jag får säga det själv. En annan grej som kan noteras om dagen är att det hände en rätt festlig grej under kvällen. Farsan hade gått och lagt sig och jag satt uppe och tittade på 2001: A Space Odyssey på TCM (även min syster satt i soffan, men hon tittade inte på filmen). I scenen där HAL dödar de som ligger i dvala börjar en larmsignal pipa, vilekt är det förtsa ljudet på ganska länge. Då kommer farsan klampande nerför trappen och tror att det är typ brandvarnaren eller frysen eller nåt som har börjat pipa. Var oerhört festligt, även om min framställning av det i detta sammanhang kanske inte riktigt lyckas förmedla det festliga. Får skylla på den sena timmen eller nåt.

Nåväl, nu ska jag borsta tänderna. På återseende imorgon.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home