Tuesday, April 30, 2013

Jävla avbrott

När jag tittade på matinén i förmiddags (Jag dräper från 1931, himla bra) så dog plötsligt tv-signalen mitt i filmen. Jag blev sjukt sur. Med tanke på hur mycket störningar och skit det var i början av förra veckan har jag för tillfället rätt kort tålamod när det kommer till störningar och avbrott på tv:n. Efter en stund kom signalen tillbaka, men då hade jag missat sisådär 10-15 minuter av filmen (inklusive en för filmen essentiell operationsscen). Då får man inte riktigt samma engagemang i filmen som man hade innan avbrottet.

Dagen i övrigt finns inte mycket att säga om. Det har varit soligt under större delen av dagen, men det har å andra sidan varit ohemult blåsigt så sittande på uteplatsen har ändå inte varit något alternativ (om jag minns rätt är det här första Valborg sedan jag flyttade hit som det inte varit uteplatsläge). Jag köpte två liter mjölk och nya numret av Kalle Anka när jag var på netto. Det är ungefär vad jag kan minnas, vilket väl pekar på att det inte hänt så värst mycket.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home