Sunday, May 19, 2013

Blandad kompott

Har noterat att vissa medier använder ord som misslyckande och fiasko om den svenska placeringen igår. Det tycker jag inte alls det. En plats någonstans i mitten var väl ungefär vad man kudne vänta sig. Visst hade topp tio varit trevligt, men 14 är långt ifrån dåligt. Vi ska dessutom minnas att värdlandet sällan får någon särskilt framskjuten placering. Om något ska kallas fiasko är det snarare Eric Saades insats i greenroom, det var hemskt.

Nog om det. Nu är det vm-finalen som gäller. Känner mig faktiskt ganska nervös inför den. Det ska naturligtvis bli jäkligt kul med final och jag hoppas att Sverige vinner. Men det känns samtidigt lite läskigt. Svårt att sätta ord på dock.
Fast en vm-final är alltid en vm-final, så även om jag är nervös är jag ännu mer pepp.

För övrigt har mrosan och farsan nu återvänt till Karlskoga. De kom hit i förmiddags, städade lite (de har en tendens att göra det när de kommer hit), och sen satte de sig i bilen och åkte iväg. Har varit en trevlig helg, men nu får jag alltså börja göra mat själv igen efter ett par dagar med full service.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home