Sunday, May 12, 2013

Tömde frysen

Fick ett ryck i eftermiddags och rensade lite i frysen. Det var nog dags för det, hade liksom två stora påsar med bullar som legat där sen jag bodde i Hultsfred (jag har alltså har haft dem i frysen sedan dess, vore ju fantastiskt kontigt om de legat i just den här frysen sedan dess), ett halvt paket köttbullar med utgångsdatum 2009, en jättegammal hamburgare, en ännu äldre kycklingfilé och massa annat jox som legat där alldeles för länge. Det blev en hel del att kasta till sist. Så mycket att frysen känns typ tom när jag öppnar den. Men bättre det än att det ligger massa gammal mat som ändå aldrig kommer ätas (eller i de flesta fall är för gammal för att äta) och tar plats. Nu behöver frysen bara frostas av också. Men det får bli nästa helg. Morsan och farsan har ju bestämt sig för att komma på besök då, så då ka ndet vara smart att frosta av när de ändå har kykväskor med sig.

En annan huslig ska jag gjort idag är att jag tvättat. Det gick skitbra.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home