Tuesday, May 07, 2013

Besök

Har huvudsakligen ägnat denna dag åt att sitta på uteplatsen. Det var skönt, men ett par gånger fick jag besök av en geting. Det var en stor jävel, kanske en drottning, så egentligen borde jag nog ha försökt slå ihjäl den (en ihjälslagen drottning på våren=ett getingsamhälle mindre). Men när det kommer till getingar har jag sällan den sinnesnärvaron, har ju en tendes att drabbas av mild panik så fort en sån jävel dyker upp. Att jag är ju liksom inte riktigt typen som börjar vifta efter getingar, det känns så att säga lite riskfyllt att reta upp dem mer än nödvändigt. Ska jag slå ihjäl en geting vill jag att den första ska sitta still (så jag ahr tid att sikta och vet att jag kommer att träffa), och det gör ju de jävlarna sällan.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home