Thursday, July 11, 2013

Nya glasögon beställda

Åkte alltså med farsan imorse. Till Närkes Kil. Hjälpte till med att sortera lite spel och sånt på det fritids där han jobbar. Första gången någonsin jag varit i Närkes Kil. Var kanske inte jättemycket att se, men nu kan jag skriva upp den byn på listan över platser ädr jag varit. Intressant att se för övrigt att många av de spel som barnen hade på fritids nu var spel som fanns när jag var liten och gick på fritids (och dagis för den delen). Det var nästan så jag blev lite nostalgisk faktiskt.

När vi var klara på fritids i Närkes Kil blev det så att åka in till Örebro (Närkes Kil ligger precis utanför Örebro) för att besöka optikern. Det gick utmärkt hos optikern. Synundersökningen kändes som att den gick ovanlgit lätt att klara av, och precis som jag misstänkte hade inte min syn förändrats särskilt mycket sedan jag bytte glasögon senast (vilket var hösten 2006). Ena ögat var oförändrat och om jag förstod saken rätt hade synen på det andra ögat rentav av blivit en liten aning bättre. Visade sig för övrigt att optikern som skötte synundersökningen var från Kalmar. Det var ju en lite lustig slump får man säga.

Nåväl, när synundersökningen var färdig var det så dags att välja bågar. Efter att ha tittat igenom sortimentet och provat en hel del olika bågar slutade det med ett par svarta plastbågar, lite åt samma håll som de jag har nu. Svårt att beskriva exakt, men svarta, fyrkantiga och inte helt väsenskilda från de jag har helt enkelt. Sen skulle dte väljas ett par göasögon också i och med att det ingick. Provade ett par olika modeller men ganska snart, och inte särskilt överraskande, slutade det med ett par wayfarers. Ungefär två veckor ska det ta. Sen får jag ånya bege mig till Örebro för att hämta ut glasögonen. Då kan det eventuellt dyka upp en bild också.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home