Thursday, August 22, 2013

Snart är sommarvistelsen över

Lutar åt att jag åker hem imorrn. Är inte helt säkert och jag har inte köpt någon biljett än, men det lutar som sagt åt att det blir så. Med undantag för Way Out West-veckan har jag ju varit här sedan midsommar, så det kan liksom vara dags att vända hemåt. Egentligen var planen att åka ner tidigare i veckan, men jag blev kvar några dagar extra i och med att jag gärna spelade klart säsongen på NHL och att magen blev lite lös (ville inte åka innan magen var bra igen, man vill ju inte riskera panikläge på tåget liksom). Alternativet till att åka imorgon är att åka på lördag så det är ingen jätteskillnad direkt, men jag tänkte kolla lite på hur tågen går och sen bestämma mig utifrån det. Det som framförallt talar för att det blir imorgon är dock att de har gjort om busslinjerna i Kalmar. Eftersom jag inte har en aning om hur bussarna går numer tänker jag att det kan vara bra att komma ner en vardag i och med att bussarna går lite tätare då. Då riskerar man liksom inte att bli sittande och vänta på bussen i en timme om man missar en buss för att man springer runt och försöker ta reda på vilka bussar som går vart.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home