Wednesday, August 14, 2013

Litet panikläge

Fick lite panik nu när jag slog på datorn och upptäckte att utseendet på windows plötsligt hade ändrats. Då var jag, med tanke på de senaste dagarnas händesler, övertygad om att jag hade drabbats av något jobbigt virus. Men efter en snabb googling verkade det vara ett fel som kan uppstå ibland efter automatiska uppdaterignar av windows (vilket skedde senast jag hade datorn på), och det var rätt lätt att fixa. Så nu ser det ut som det ska igen. Vågar dock inte helt pusta ut vad gäller virus. Har ju som tidigare nämnt fått alerts från antivirusprogrammet om att någon form av trojan blockerats var 4-5:e minut de senaste dagarna, men att det plötsligt upphörde natten till idag i samband med att datorn blev skitseg och jag fick göra en fulomstart. När sånt händer vågar man ju inte riktigt slappna av, särskilt inte med tanke på att datorn känts segare än vanligt idag (vilket lika gärna kan vara inbillning i och med just alertsen från antivirusprogrammet). Återstår väl att se vad som händer.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home