Saturday, September 21, 2013

Den där husfesten

Eftersom jag kände mig pigg och inte led av några sviter från gårdagens utgång bestämde jag mig för att gå på den där husfesten jag nämdne häromdan att det satt ett anslag om i trappen. Så traskade iväg till Krögers, där det hela skulle hållas. Det blev väl kanske ingen succétillställning direkt. Det var jag, en tjej som bor i huset och en kompis till henne som var där. Vi hade trevligt, drack ett par glas vin och satt och tjötade i ett par timmar liksom. Så på så sätt var det ju lyckat. Men med tanke på att det är 26 lägenheter i huset hade man ju trott på åtminstone lite större uppslutning. Och vem som skrev och satte upp anslaget är fortfarande ett mysterium.

Men som sagt, det var trevligt att sitta där ett par timmar. Att dricka vin och tjöta är ju alltid trevligt liksom. Så helt klart en bättre kväll än det hade blivit om jag stannat hemma och slöglott på något tv-program jag vore måttlgit intresserad av. Och så blev det ju ett sista besök på Krögers uteservering innan jag flyttar härifrån. Det är absolut inte att förakta.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home