Tuesday, October 29, 2013

Inte en sekund av uttråkning

Bortsett från hockeyresultatet jag nämnde i det förra inlägget har det här varit en rätt skön dag. Efter en kort sväng upp till stan på förmiddan satte jag mig och läste en stund, vilket var himla trevligt. Sen passade jag på att titta på dagens matiné. Visserligen en matiné jag har sett förut, men den är bra så den tål att ses om. En både spännande och underhållande film från 1943, som handlade om både turister och militärer någonstans i norra norrlands fjällvärld och jakten på en sabotör (uppblandat med lite drama och lite kärlek naturligtvis). Birgit Tengroth i huvudrollen, och redan där vet man ju att filmen är sevärd.
Efter den braiga filmen spelade jag lite NHL. Där gick jag och tog en storseger, och lyckades dessutom utöka min ledning i poängligan. Så det var ju toppen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home