Sunday, October 27, 2013

Så var snart ännu en födelsedag över

Så börjar födelsedagen närma sig sitt slut. Det har varit en bra och trevlig födelsedag. Som ju födelsedagar ska vara.

Förmiddagen och morgonen berättade jag ju om i förra inlägget, så det behöver vi inte ta en gång till. Sen kom farmor och farfar hit på tidiga eftermiddagen för att gratulera. Av dem fick jag Haim-skivan och en inte oansenlig summa i cash. Himla fint. När de var här plockades också tårtan jag dekorerade i förmiddags fram. Tårtan blev faktiskt väldigt snygg i år, och den smakade minst lika bra som den såg ut. När farmor och farfar hade lämnat började det så bli dags att ge sig av till den där teatern. Jag och farsan, han fyller ju också år idag, hade fått varsin biljett och medan vi var på teater stannade morsan hemma och förberedda födelsedagsmiddagen. Men first things first. Teatern, en klassisk fars ("Kuta och kör" hette den) i lokal bearbetning, var trevlig. Kanske inte den allra största scenkonsten genom historien, men det var underhållande och klart värt att lägga ett par timmar på. Så den där biljetten blev en väldigt bra present. Det hade jag inte trott när jag vaknade imorse att jag skulle iväg på teater på eftermiddan, men så blev det och det var kul. När vi sedan kom hem efter teatern hade morsan alltså fixat i ordning middagen. Det blev en riktigt smarrig födelsedagsmiddag. En snudd på perfekt oxfilé, en god röra med stekt ruccola och champinjoner och riktigt luftig och fin duchessepotatis. Det var väldigt gott.

Så jag är himla nöjd med födelsedagen. Med presenterna, med aktiviteterna, med tårtan och med maten. Göttig dag helt enkelt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home