Thursday, October 24, 2013

Ordinärt

En ganska ordinär dag idag. Uträttade lite onlineärenden på förmiddan. Tog en promenad upp till stan för att handla lite mjölk. Ägnade det mesta av eftermiddagen åt att sitta och läsa. Boken jag håller på att läsa nu har tagit ovanlgit lång tid att läsa faktiskt. Till stor del beroende på flytten hit för snart en månad sedan. Dels tack vare själva flytten, det blev liksom ett uppehåll där ett tag för att jag hade massa annat som behövde göras och jag helt enkelt inte hade tid att sätta mig att läsa. Men kanske ännu mer för att det är så jäkla svårt att få ordentlig läsro när morsan och farsan är hemma. Egentligen borde det inte vara något problem, men utan att på något sätt vara krånglig eller svårläst kräver boken jag håller på med ett visst mått av koncentration, och den där riktiga koncentrationen är svår att nå när folk är hemma och väsnas. Det gör liksom att läsandet blir lite upphackat. Särskilt som boken i fråga inte är indelad i kapitel. Det gör att det blir svårt att hitta bra ställen att bryta på, och som en följd av det lägger man ibland ner boken lite tidigare än man skulle vilja/behöva eftersom man inte riktigt vet hur länge det dröjer innan det kommer ett nytt ställe som funkar att bryta på.
Men å andra sidan är boken bra, så att läsandet av den drar ute lite på tiden går inte att klaga på, då får man ju mer tid på sig att njuta av boken.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home