Saturday, October 26, 2013

Spelade TP

Spelade TP med farsan nu ikväll. Jag vann, och det ganska stort. Som det brukar sluta när jag möter honom i TP alltså. Alltid trevligt att vinna. Brukar kunna göra ganska hygglig ifrån mig i olika typer av frågesporter. Själv har jag dock svårt att se mig själv som anmärkningsvärt allmänbildad. Det är jag nog både för ödmjuk och har för höga krav på mig själv för att göra. Jag vet (av erfarenhet) att jag har relativt breda kunskaper (om än med en del snudd på pinsamt breda luckor), och ag vet att jag är hyfsad på att koppla ihop de kunskaperna och sätta dem i sammanhang, och jag nog hygglig på att ta till mig och komma ihåg information. Men så värst mycket mer än så tycker jag nog inte att det är. Att jag är ganska bra på frågesport handlar som jag ser det nog mer om att jag gärna vill ta reda på hur saker och ting faktiskt ligger till, och därför ser till att ta reda på det eller sätter mig och läsa på eller så. Och har man förståelsen och sammanhanget är det mycket lättare att "gissa" sig till en faktauppgift eller liknande.

Och ja, jag vet att min twitterpresentation innehåller "hopplöst allmänbildad". Men det handlar mer om att alla andra verkar tycka att jag är hemskt allmänbildad.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home