Sunday, October 27, 2013

Fyller år!

I dag fyller jag alltså år. Hipp hurra för mig. Hade sagt åt morsan och farsan att om de ville väcka mig med att sjunga kunde de göra det vid 10. Då menade jag anturligtvis 10 enlgit vintertid eftersom klockan ändå ställdes om i natt. Men de tyckte att det var rimligt att gå på sommartid, så de dök upp redan vid nio, de jäklarna. I paketen fanns hur som helst en Thor Modéen-box, Nanna Johanssons nya bok och Daft Punk-skivan från i våras (som jag pinsamt nog inte haft på cd förrän nu). Och så en biljett till pjäs som spelas här i stan för tillfället, så jag ska faktiskt iväg på teater redan i eftermiddag. Kan nog bli ett trivsamt sätt att fira födelsedag på.

Himla bra förresten att fylla år samma dag som klockorna ska vridas tillbaka. För då fyller man ju år en timme extra.

För övrigt var gårdagskvällen väldigt trevlig. Matchen gick ju visserligen inget vidare, men ändå. Efter matchen satte vi oss på en bar och drack ett par öl och tjötade i några timmar. Opretentiöst och anspråkslöst, men himla trevligt helt enkelt. Riktigt lika trevligt var väl inte den rätt trötta trubadursduon som satt i ett hörn och spelade oerhört trötta covers under kvällen. Men som tur var spelade de på relativt beskedlig volym, så de var rätt lätta att ignorera. Vilket också 98% av alla som var där gjorde. Ett föredrag om tallens utbredning i Västergötland hade nog tilldragit sig större intresse (och varit mer spännande) än nämnda framträdande. Men det var en jäkligt trevlig kväll som sagt, och tja, mer än så behöver väl egentligen inte sägas.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home