Sunday, November 10, 2013

Skrap

Har skrapat tre skraplotter idag, och vunnit på alla tre. Tior och tjugor visserligen, men ändå vinster. Nu blir det spännande att se hur länge vinstsviten håller.

På eftermiddagen idag åt vi glasstårta för att fira farsan på fars dag. Det var väldans gott.

På tal om något helt annat måste jag hitta en barberare här i stan. Behöver liksom få skägget lite tillfixat och håret klippt och så. Hade det inte varit för att det är så långt (och dyrt) att ta sig dit hade jag lätt övervägt att åka på utflykt till Kalmar för att gå på min vanliga salong, men det är ju inte riktigt försvarbart varken ekonomiskt, tidsmässigt eller sett till besväret att ta sig dit. Så nu måste jag försöak hitta någon som kan fixa det här uppe istället. Inte det lättaste direkt. Hade det bara varit håret hade jag naturligtvis kunnat gå till den frisör jag brukade gå hos innan jag flyttade och så vidare. Men de gör inte skägg och jag vill helst fixa både håret och skägget samtidigt (och dessutom är det skägget som verkligen behöver fixas till, håret är dte trots allt ingen jättepanik med), känns som att kombinationen/helheten blir bättre om det är samma som gör båda.
Så ja, jag får leta lite helt enkelt. Det enklaste vore kanske att ringa runt till salongerna här i stan (de flesta verkar ha rätt kassa hemsidor, därav ringa) och höra vilka som gör skägg, och därefter bestämma mig för vilken som känns mest lämplig. Och skulle det inte finnas någon som kan göra det här lär det ju finnas i typ Örebro eller Karlstad. Så det löser sig nog. Men besvärligt ändå. Att hitta en ny frisör/salong som man trivs med är ju inte det lättaste. Särskilt inte när man trivts jävligt bra med den man brukat frekventera. Klart bökig grej med att flytta som man inte riktigt tänker på.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home