Monday, December 30, 2013

Drygt

I dag på middan satt jag en bra stund och kopierade över hela itunesbiblioteket till nya (läs: den här) datorn. Det tog ett tag, men det gick bra. Trodde jag i alla fall. När jag sedan, efter att ha varit uppe på stan och fixat lite, satte mig för att sätta ihop och bränna årets nyårsskiva visade det sig att det inte hade gått skitbra. Visade sig att låtarna jag hade kopierat över inte att varken lägga in i spellistor eller lyssna på. Detta eftersom "originalfilen inte finns tillgänglig". Fatta att jag blev lite less. Uppemot ett par timmars arbete i onödan (sen finns det säkert något sätt som gör att det hade gått betydligt fortare, men det har jag inte lyckats klura ut än). Har alltså lyckats med att kopiera in typ genvägar till låtarna, men själva låtarna följde inte med. Minst sagt drygt. Det får jag naturligtvis se till att fixa på något sätt här framöver, men nu löste jag problemet tillfälligt genom att plugga i den externa hårddisken, för där finns ju filerna så då funkar det som det ska. Tänk att det alltid lyckas krångla till sig på något sätt.

Krågnlade till sig gjorde det även när jag var på Systembolaget för att köpa vin. Vinet jag skulle ha fanns nämligen inte. Det var inte slut, utan det fanns inte i butikens sortiment. Högst förvånande med tanke på att det fanns för bara ett par veckor sedan. Dessutom var det väldigt mycket folk, och hyllorna med vitt vin (som var vad jag skulle ha) är i den aktuella butiken placerade så att köerna går liksom emellan dem (ungefär som godishyllorna i matbutiker ni vet). Så det gick ju liksom inte att gå och botanisera bland sorterna för att se vad man kunde hitta istället för det jag hade tänkt köpa. Så jag fick helt enkelt ta första bästa av någon sort jag druckit förut och som jag vet är ok. Det blir nog bra, men lite less blev jag.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home