Thursday, December 26, 2013

Tjattrande

Min syster hade lite förfest inför sin juldagsutgång här under kvällen. Herrejösses vilken jäkla tjattrande. Det var inte direkt lågmält och/eller subtilt om man säger så. När de satt nere i köket var det inte långt ifrån att jag lånade bilen och drog iväg till lägenheten. Jag orkade liksom inte tjattrandet. Men å andra sidan orkade jag inte åka iväg heller, så jag blev kvar i tv-soffan i vardagsrummet i alla fall. Men jag kan säga att både jag och mina föräldrar tyckte det var rätt skönt när de åkte iväg till Kupolen eller vart det var de skulle. När det äntligen blev lite tyst liksom.

I övrigt har det varit en ganska typisk, soft juldag. Har mest suttit i soffan och slökollat på tv (Askungen!) och ätit olika former av sötsaker. Plus det traditionsenliga sitta och titta på högen med julklappar naturligtvis.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home