Sunday, December 29, 2013

Lägenhetsfix

Idag, och även igår för den delen, har jag och farsan varit borta i lägenheten och fixat lite. Typ satt upp lite hyllor i garderoben, satt upp en gardin i köket, hängt upp en spegel, dragit lite sladdar och sånt. Så nu börjar det faktiskt bli någotsånär inflyttningsklart. Exakt när själva den riktiga flytten kommer ske återstår fortfarande att se, men nu är i alla fall det mesta så pass klart att det egentligen bara är att ta dit datorn och att bära dit mina väskor med kläder. Vill fortfarande ha en ny hatthylla, och ska fixa en vägghylla till köket, men det går ju att överleva utan. Sen behöver det förstås fortfarane fixas lite i köket, men ny kyl och frys är köpt och kommer levereras i mitten/slutet av januari, spisen kommer bytas så fort jag får tag på en som går in och inte är svidyr, en spisfläkt står på listan, och skåpluckorna ska målas bara jag kommer mig för att göra det. Sen skulle egentligen diskbänken behöva höjas, och det skulle behöva göras något åt vasken, men det är nog tveksamt om jag kommer göra (trots  att det nuvarande köket är en smärre katastrof ur ergonomi- och funktionssynpunkt). Om inte annat så är det inget jag kan göra själv, utan det behöver man ju i så fall anlita någon för.

En annan grej jag gjort idag är att låtlistan till den årliga nyårsskivan är så gott som färdig. Ska lyssna igenom den som helhet en gång innan jag spikar den helt. Men det ska inte in eller plockas bort några låtar, utan det som eventuellt kan ändras är ordningen på låtarna. Tror det kommer bli bra.
Även den stora årslistan börjar bli färdig. Tanken är att den ska publiceras här imorgon.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home