Monday, December 16, 2013

Julig eftermiddag

När jag i eftermiddags kom tillbaka efter att ha varit iväg och fixat lite grejer (dels i lägenheten, dels på stan), hällde jag upp ett stort glas julmust, slog på Elvis julalbum och satte mig och slog in några julklappar. När julklapparna sedan var inslagna släkte jag taklampan och lutade mig tillbaka i soffan. Väldigt härligt. Just där och då kände man hur julkänslan började smyga sig på. Hinner jag bara flytta in i lägenheten före jul (vilket i huvudsak beror på om jag hinner få internetanslutningen fixad) kommer antagligen de flesta eftermiddagar och kvällar före jul tillbringas så. Jag kan naturligtvis ägna mig åt sådant även här, vilket ju dagens eftermiddag är ett bevis på, men här finns ändå alltid risken att morsan eller farsan kommer hem, och efter typ klockan fem är det ju sällan man har huset för sig själv och så vidare. Chansen är med andra ord större att det blir mer dylikt julmusik- och mustmys om jag hinner flytta in i lägenheten än om jag inte gör det. Men det får väl bli som det blir. Som jag nämnde igår vill jag ju ha  internet där borta innan jag flyttar in på allvar (att inte ha internet är ju rätt bökigt), och de som ska fixa det har ju inte så värst många dagar på sig om jag ska hinna få det före jul.

Säsongsfinalen på Homeland? Fick lite känslan av att de som gör serierna inte hade räknat med en säsong till. Dagens avsnitt kändes absolut som att det hade kunnat vara seriens allra sista avsnitt. Kan ju bli intressant dock att se hur de väljer att gå vidare i nästa säsong.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home