Friday, December 06, 2013

Snö är bäst

När jag nu tittar ut genom fönstret och ser snön som ligger kan jag inte göra annat än fånle. Ett nyfallet snötäcke är så jävla fint. Och det ger precis rätt adventstämning när det är snö ute. Sen är naturligtvis den där jäkla blåsten inte så värst härlig, utan den förstör ju så det är ganska oskönt att vara ute. Men snön, underbart.

Dock fick jag  lite problem när jag skulle ut för att fixa ett par grejer på stan i förmiddags. Jag visste liksom inte var vinterskor, halsduk, handskar eller nånting sånt överhuvudtaget fanns. Sen jag lämnade Kalmar i slutet av september har allt varit nerpackat, och vilken kartong som står vart är ju inte lätt att komma ihåg. Men det löste sig. Jag hittade inte handskarna, och jag fick ta en annan halsduk än den jag vanligtvis använder, men skorna hittade jag ganska lätt (även om lådan stod lite jobbigt till så det var lite småkrångligt att få upp skorna).

0 Comments:

Post a Comment

<< Home