Saturday, January 25, 2014

Bildformatsproblem, Stanley Cup, och drömmar om Frankrike

När jag kopplade in min tv upptäckte jag att det de enda bildformat som går att ställa in är 16:9 och 4:3. Det innebär i klartext att bilden antingen blir ganska liten (aka inte bredbild) eller att alla som är i bild blir korta och tjocka (och att det då är svarta kanter i över- och nederkant). Det är ju lite drygt får man säga. Får se om det går att lösa på något sätt. För man vill ju ha vettig storlek och format på bilden liksom. Normala proportioner och utan svarta kanter. Går inte det så får jag väl leva med att titta i 4:3-format. Blir visserligen rätt smått mot vad det var tänkt, men hellre det än att allt ser ihoptryckt ut.

Idag vann jag, på tal om något helt annat, Stanley Cup igen. Vann finalen i fyra raka matcher och släppte inte in ett enda baklängesmål. Rätt bra. Sen skrev jag på nytt kontrakt. Och ja, jag pratar alltså om tv-spel.

Under kvällen har jag naturligtvis tittat på Mauro och Pluras tågluff. Blir så fruktansvärt sugen på att åka till Frankrike när jag ser det. En rundresa på måfå i Frankrike framåt våren hade varit grymt. Borde kanske försöka lobba in det till mina kömpisar och se om någon är sugen att hänga på. Sen är det i och för sig tveksamt om jag har cash till en sådan resa, men det får bli ett senare problem i så fall.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home