Sunday, January 19, 2014

Ny TV!

Har köpt en ny TV idag. Eller beställt en ny TV rättare sagt. Är som så att i min nya lägenhet kommer soffan betydligt längre bort från TV:n än vad jag haft både när jag bott i Hultsfred och när jag bott i Kalmar, och då blir den TV jag har tyvärr i minsta laget. Så jag har behövt skaffa en större. Och här i veckan hittade morsan en i något reklamblad som verkar bra, till ett bra pris och som framförallt har mått så att den går in i den hylla där jag har TV:n (det är det som har varit det största problemet, de flesta TV-apparater vi tittat på har varit typ 1-2 centimeter för breda). Så då gjorde jag slag i saken idag och beställde en. Blev dock tvungen att beställa den i morsans namn. I och med att vi valde faktura som betalningslaternativ skulle det göras någon form av kreditkoll, och där blev jag av någon outgrundlig anledning inte godkänd. Riktigt varför jag inte blev godkänd förstår jag inte. Visst, jag har ingen inkomst och har inte haft det på ett tag. Men utöver studieskulderna har jag inga skulder överhuvudtaget, och har heller aldrig haft. Så ytterst märkligt. Snudd på att jag nästan  känner mig lite kränkt faktiskt.

När TV:n väl var beställd fortsatte det med lite annat krångel. Har inte kunnat logga in på Spotify de senaste dagarna, så jag beslutade mig för att avinstallera det och sen ladda ner Spotify igen för att se om det skulle fungera. Av installationen gick bra, men när jag sedan skulle ladda ner och installera om Spotify sket det sig. Av någon för mig okänd anledning kunde jag inte ladda ner programmet. Då jag precis blivit lite tjurig på grund av krånglet när TV:n skulle beställas var Spotifykrånglet inget som gjorde mig på direkt bättre humör om man säger så.
Det ska nog förhoppningsvis lösa sig på något vänster, men ändå jäkligt frustrerande. Spotify måste jag ju ha liksom. Bortsett från webbläsaren är Spotify det program jag använder mest.

Allt har dock inte krånglat idag. Under dagen var jag och farsan borta i min lägenhet och fixade till hålet där mitt nya kylskåp ska stå. Det har varit någon centimeter för smalt, så vi tog bort en list och nu ska den nya kylen och frysen gå in. Det gick alldeles utmärkt att ta bort den. Det var väl kanske lite mer arbete än vi hade räknat med, men det var i stort sett bara att såga så det  gick smidigt. Bra blev det också. Det nya kylskåpet kommer imorgon. Blir gött.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home