Thursday, January 16, 2014

Haft att göra

Har haft en hel del att göra idag faktiskt. Hjälpte till med att flytta de sista av farfars möbler dit de ska (eller dit de ska och dit de ska, hans soffa står nu i vardagsrummet här i väntan på att en av mina morbröder ska bestämma sig för om han vill ha den eller inte). Det var inte så mycket, en soffa och ett bord bara, så det gick rätt smidigt. Men det var inte det enda möbelbärandet. Utan vi flyttade även min gamla säng från ett förråd där den stått sen jag kom hit från Kalmar, och så ställde vi den i mitt förråd istället. Det gick också smidigt i huvudsak. Men när vi skulle bära in den i förrådet var den lite för hög/bred för att gå in genom dörren, så vi fick lämna den i korridoren medan vi åkte och hämtade nycklar för att kunna skruva av benen. Så medan farsan lämnade av bordet vi hämtat hos farfar och sedan körde tillbaka den hyrda släpkärran skruvade jag av benen på sängen och bar in den i förrådet (det var alltså bara en sängram, så den vägde inte mycket alls). Innan allt möbelbärande hade vi dock varit hemma hos mig och dragit fram frysen för att se hur det ser ut bakom och så. Min nya kyl och frys kommer på måndag, och då är det ju bra att ha sådant gjort innan det.
 Så åkte vi till farmor och hjälpte henne med att bära upp lite jox på vinden. Tog en fika där. Var till en ramgubbe för att se om han hade en likadan ram som den som hade ramlat i golvet och gått sönder häromdan (eller möjligtvis kunde laga den trasiga). Han var dock rätt upptagen då, och vi pallade inte att stå och vänta så vi tar det någon annan gång istället. Var inne på Maxi för att handla. Stannade till på stan på vägen hem för att fixa en grej. Och när vi kom hem fick jag ansvaret för att göra mat. Så det har varit mer eller mindre fullt upp hela dagen. Men  det är ju bra att ha något att göra så man inte bara sitter och gör ingenting. Att göra ingenting har visserligen sin charm, men ibland behöver man ju göra något annat också.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home