Monday, January 13, 2014

Så var denna jul helt över

Var i min lägenhet och plockade undan julpyntet idag. Under kvällen drack jag säsongens sista julmust. Så nu  är julen helt och fullt över för den här gången. Men så är det ju Knut också.
Längtar redan till nästa julmustsäsong.

När jag kom till min lägenhet upptäckte jag något hemskt. Ett av stipendiediplomen som stod högst upp på en hylla hade på något mystiskt vis ramlat ner. Diplomet hade som tur var klarat sig utan skador, men ramen och glasskivan som höll diplomet på plats hade gått sönder. Trist som tusan. Nu var det inte det diplom av de jag har som jag värderar allra högst, men det är himla surt ändå. Att titta upp och se mina diplom där på hyllan ger ju liksom en känsla av stolthet, de är ju en symbol för något himla roligt och härligt och för att vi gjorde en jävligt bra uppsats. Men men, förhoppningsvis ska jag hitta en ny likadan ram någonstans. Det är ingen jätteudda ram så det borde finnas att få tag på tycker man.

Förstår dock inte hur diplomet kunnat ramla ner som det gjorde. Det stod på sin plats så sent som igår eftermiddag, och sedan dess är det ingen som varit inne i lägenheten tills jag var där idag. Så det är ett mysterium. Visst att saker kan välta eller så ändå, men en tavleram som står en bit in på en hylla ramlar ju sällan ner spontant.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home