Tuesday, April 08, 2014

Glasögon

När jag skulle gå till affären och köpa mjölk regnade det. Inte bara då förresten för det har regnat hela dagen, men det viktiga är hur som helst att det regnade. Drygt eftersom mina glasögon var i stort sett nyputsade, och går man ut i regn blir ju glasögonen rätt skitiga. Men jag hittade en lösning på problemet. Jag letade helt enkelt fram mina gamla glasögon och tog mig dem när jag gick ut. Det kändes väldigt ovant att ha de glasögonen på sig. Inte bara för att jag såg sämre i dem, utan också för att de plötslig kändes väldigt små. Men den ovanan kan man ju ta för att slippa putsa glasögonen igen. Särskilt när man bara har sisådär 50 meter till affären.

Såg förresten att en del Röglefolk rasar över att Västerås, enligt deras uppfattning, vek ner sig mot Djurgården igår. Då kan det ju kanske vara läge att påminna dem om 0-5 i sista omgången i hockeyallsvenskans grundserie...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home