Sunday, March 30, 2014

Släppte!

Igår, strax innan gästerna skulle komma, hände det. Vaxproppen släppte. Plötsligt fick mitt vändande och vridande på örat effekt, och jag kunde höra ordentligt på båda öronen igen. Så jävla härligt.

Gårdagens festligheter var för övrigt trevliga. Vi satt här och tjötade ett tag, och sen slank vi ner till Red Brick en sväng. Tämligen opretentiöst och ganska lugnt och stillsamt, men en kul kväll. Det relativa lugnt till trots lyckades jag dock somna på hallgolvet när jag kom hem (det händer ibland när jag varit ute, jag sätter mig på golvet för att ta av mig skorna och så ja, det ena leder till det andra kan vi väl säga). Vaknade där vid åttatiden imorse och gick då och la mig. Klev väl sen upp vid sisådär 14-15 ungefär. I och med omställningen av klockan blir det ju automatiskt ganska sent om man inte har väckarklockan ställd. Kände mig för övrigt inget vidare när jag klev upp. Blir sällan särskilt bakfull nuförtin annars, men idag var det en riktigt seg jävel som hade satt sig i magen. Just magbakfyllorna är de jag tycker är värst. Tycker det är så jävla vidrigt att må illa, och att knappt kunna sitta upp utan att bli illamående. Hur som helst kände jag mig inte riktigt i form för att gå ut och handla mjölk och tidning förrän framemot femtiden. Så det satt i en rätt bra stund kan man säga. Att jag blev mer bakis än brukligt den här gången tror jag dock delvis hänger ihop med att jag råkade somna på hallgolvet och varken hann äta eller dricka något när jag kom hem. Men jaja, det är sånt som händer.
Fördelen med att jag inte hann äta när jag kom hem igår är dock att jag inte behövt laga någon mat idag. Utan jag kunde äta salladen jag förberett som fyllekäk till middag idag istället. Där sparade jag både tid och disk.

Annars har väl det jag hunnit med av den här dagen varit rätt lugnt. Har typ inte hunnit så mycket mer än att röja undan från igår, läsa tidningen och kollat på tv.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home