Thursday, May 15, 2014

En födelsedag

Idag fyllde (well, fyller i knappt en timme till) morsan år. Så jag gick naturligtvis dit på eftermiddagen för att gratulera. Och självklart hade jag även med mig en present. En hyllad kriminalroman (Gillian Flynns Mörka platser), och en liten vegetarisk kokbok jag hittade när jag var på Maxi (morsan äter inte kött, så jag tyckte att en vegetarisk kokbok kunde passa). Tror hon blev glad för det.
Hur som helst. Serverades först smörgåstårta (god) och sedan glass med bär (jättegott). Så jag satt där ett tag. Sen packade jag ner några matlådor i en kylväska (ja, jag är bortskämd) och gick hem. Mer dramatik var det inte.

I eftermiddagsskulle jag ha ett frimärke för att posta ett brev. Så jag kilade in på konsum när jag gick iväg till morsan och farsan. Helt fel tillfälle för att smita in där lite snabbt visade det sig. Det var strax efter fem så det var världens kö för att cirka alla som skulle hämta ut paket passade på att göra det efter jobbet. Ibland känner man lite att hen som hittade på att paketutlämning ska ske i matbutiker borde få spö.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home