Thursday, July 17, 2014

Läsdags

Idag besökte jag den lokala bokhandeln och köpte en bok. Justin Cronins De första tolv, uppföljaren till Flickan från ingenstans (som jag läste förra sommaren), släpptes på pocket den här veckan så det var den jag var nere och köpte. Ett års väntan är över liksom. Och att jag väntade på att den skulle komma på pocket istället för att förkorta väntan och skaffa den inbundna versionen beror på att jag överlag tycker att pocketböcker är skönare att hålla i än en inbunden bok med hårda pärmar. Särskilt om det är tjocka böcker, vilket nog nämnda bok bör klassas som. Dessutom har jag första boken som pocket, och det ser ju alltid snyggare ut i bokhyllan om alla böcker i en serie är i samma format.

Lite jobbigt bara att den tredje (sista) delen inte ens är släppt på engelska än. Lär ju betyda att det kommer dröja typ hur länge som helst innan den släpps på svensk pocket. Kommer säkert få ge mig till tåls till typ 2016 eller nåt. Men men, än så länge har jag ju det mesta av den jag köpte idag kvar. Jag får läsa ut den först och så får jag deala med väntan sen.

Örat? Ingen skillnad.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home