Monday, October 27, 2014

Födelsedag

Idag har jag alltså fyllt år. Eller ja, jag fyller fortfarande år är klart, men ni fattar vad jag menar. Alltid trevligt att ha födelsedag (även om det där med att hela tiden bli äldre gott kunde kvitta). Har överlag haft en rätt skön dag. Tog det lite lugnt under eftermiddagen. Sedan tog jag vägen förbi Maxi och köpte lite tårtgarneringsgrejer och kilade ner till morsan och farsan. Fixade till en tårta där, spelade lite NHL och tja, lät mig bli uppvaktad helt enkelt. Fick ett gäng trevliga presenter. Ett par dvd-boxar med gamla svenska filmer (Den stora pilsnerboxen 2, samt Den stora hembiträdesboxen), ytterligare en säsong av Seinfeld på dvd (har nu de sex första säsongerna, tre säsonger kvar att skaffa/önska sig alltså), vinylutgåvan av The Fox The Hunter and Hello Saferide, Sylvester Schlegel-skivan som kom i våras men som inte blivit av att jag skaffat tidigare, en flaska med lite lyxig olivolja, ett par chokladkakor och ännu ett par finbestick. Och så fick jag ett par byxor också, fast det vet jag inte om man verkligen ska kalla dem för födelsedagspresent. Var liksom på stan för att köpa byxor för några veckor sedan men då fanns de inte inne i min storlek så de beställdes hem. Sen hade de kommit häromdan, men eftersom jag inte hunnit hämta dem hos morsan och farsan än så slogs de in i ett paket istället. Så ja, det var ingen överraskning om man säger så. Dessutom fick jag ett par födelsedagspresenter igår. Fick ett ölglas, en flaska öl och en vakuumkork av min syster. Så det blev en bra skörd i år också. Himla nöjd.

Sen är nog faktiskt inte firandet helt slut än. Kan mycket väl bli så att jag någon dag här till veckan gör som jag brukade göra på födelsedagen under åren då jag bodde i Småland (och av förklarliga skäl inte kunde bli firad av familjen just den dagen). Att jag lagar någon riktigt, riktigt god mat, och sen bara har det gött i största allmänhet.

Troligtvis inte imorgon dock. Morgondagens projekt är att gå till vårdcentralen och få vaxproppen i örat undersökt (och förhoppningsvis borttagen). Kan ju bli spännande att se hur det går.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home